Σκοπός της έρευνας αυτής είναι να καθορίσει το επίπεδο της διεκδικητικότητας σε δείγμα φοιτητικού πληθυσμού και να συγκρίνει τα επίπεδα διεκδικητικότητας ως προς τα διάφορα είδη της ενσυναίσθησης. Μελετήθηκαν τα δεδομένα που προέκυψαν από τη χρήση του ερωτηματολογίου Rathus που αξιολογεί τα επίπεδα διεκδικητικότητας σε δείγμα 100 Ελλήνων φοιτητών Οι κοινωνικές παράμετροι που λήφθηκαν υπόψη για την επεξεργασία είναι η ηλικία, το μορφωτικό επίπεδο των γονέων και το αν ο φοιτητής ζει μόνος ή με του γονείς του. Από τη στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων προέκυψαν τα κάτωθι συμπεράσματα: (α) Δεν υπάρχει διαφορά στα επίπεδα της διεκδικητικότητας στην ομάδα που ζουν μόνοι ή με τους γονείς, (β) Η διεκδικητικότητα των φοιτητών φαίνεται να σχετίζεται με το μορφωτικό επίπεδο της μητέρας, (γ) Στο σύνολο του φοιτητικού δείγματος διαπιστώνεται στατιστικώς σημαντική αρνητική συσχέτιση μεταξύ διεκδικητικότητας και θυμικής ενσυναίσθησης καθώς και διεκδικητικότητας και ενσυναίσθησης-ανησυχίας, (δ) Σε ότι αφορά την κοινωνική κατάσταση των φοιτητών, στους φοιτητές που ζουν μόνοι η διεκδικητικότητα σχετίζεται θετικά με την ενσυναίσθηση-ανησυχία, (ε) Αντίθετα, στους φοιτητές που ζουν με τους γονείς η διεκδικητικότητα φαίνεται να σχετίζεται αρνητικά με τη γνωστική ενσυναίσθηση καθώς και με τη θυμική ενσυναίσθηση. Τα αποτελέσματα αυτά παρέχουν χρήσιμεςπληροφορίες για τη φύση της σχέσης διεκδικητικότητας και ενσυναίσθησης.

Λέξεις ευρετηρίου: Διεκδικητικότητα, ενσυναίσθηση, κοινωνικές παράμετροι, φοιτητικός πληθυσμός.

Α. Πατέρα, Α. Πολυτίμου (σελίδα 238) - Πλήρες άρθρο