Στην εργασία αυτή παρουσιάζονται οι κατευθυντήριες οδηγίες για την ψυχοθεραπευτική άσκηση των ειδικευομένων στην ψυχοθεραπεία της Παιδοψυχιατρικής και Ψυχιατρικής Εφήβων όπως έχει εγκριθεί από τον κλάδο Παιδοψυχιατρικής και Ψυχιατρικής Εφήβων της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ιατρικών Ειδικοτήτων. Ο στόχος της ψυχοθεραπευτικής άσκησης στην ειδικότητα της ΠΨΨΕ είναι να παρέχει εκπαίδευση ώστε να ευαισθητοποιηθεί ο ειδικευόμενος ανάλογα με τις προδιαγραφές που ισχύουν σε κάθε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε ένα ή όλους τους κυρίως ψυχοθεραπευτικούς τύπους. Δηλαδή στην Ψυχαναλυτική/Ψυχοδυναμική ατομική ψυχοθεραπεία, τη γνωστική συμπεριφορική ψυχοθεραπεία, ή στη θεραπεία οικογένειας. Η ψυχοθεραπευτική άσκηση περιλαμβάνει τα εξής τρία στοιχεία: (α) εξοικείωση με τα θεωρητικά μοντέλα, (β) ατομικές δεξιότητες και γνώση των τεχνικών, (γ) επίγνωση από το θεραπευτή της προσωπικής εμπειρίας ζωής του, τα οποία και περιγράφονται συνοπτικά για κάθε θεραπευτικό τύπο. Περιγράφονται επίσης τα εξής: (α) Η έκταση της άσκησης για κάθε τύπο και τονίζεται η ανάγκη ατομικής και ομαδικής εποπτείας των εκπαιδευομένων από εκπαιδευμένο ψυχοθεραπευτή παιδιών και εφήβων. (β)Το επίπεδο επάρκειας και τι περιλαμβάνεται σε κάθε τύπο ψυχοθεραπείας. (γ) Η αξιολόγηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Χρειάζεται να τονιστεί ότι η κατάσταση που επικρατεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση αναφορικά με την εκπαίδευση στην ψυχοθεραπεία διαφέρει από χώρα σε χώρα και ότι οι εκπαιδευτικοί πόροι και οι δυνατότητες ποικίλουν στις διάφορες χώρες.

Λέξεις ευρετηρίου: Άσκηση στην ψυχοθεραπεία, παιδική, εφηβική ψυχιατρική, Ειδικευόμενοι.

Ι. Τσιάντης, J. Piha, D. Deboutte (σελίδα 248) - Πλήρες άρθρο